Mask of the Phantom 1.

autor: Helie

Venku už nádherně svítí sluníčko, po sněhu není ani památky, a konečně přišlo jaro. K jaru se taky pojí můj slib, který tímto plním =) Kdo si říká, co to ta Helie zase blábolí, mám tu malou připomínku… tenhle můj slib se totiž vztahuje k povídce Phantom of the Opera, která se tu před nějakou dobou objevila. Teď totiž konečně přicházím s druhou řadou. Doufám, že si pamatujete, že první série neskončila zrovna šťastně, a navíc s tou jednou pusou, která tam za celou dobu padla, nejsem spokojená ani já 😀 Proto jsem zvolila tuhle cestu, která se sice nebude odvíjet podle filmové předlohy, ale zato bude (doufám :D) o dost akčnější.

Než se pustíte do čtení, chtěla bych poukázat na písničku Macbeth od XIII. Století (nevím, jestli je tu někdo znáte nebo se tu nachází nějaký fanoušek, ale já je naprosto zbožňuju… Jediná místní kapela, která stojí za to :D). Pokud mi něco bylo inspirací a hrálo vždycky při psaní, tak je to právě tahle písnička (a celkově písničky od téhle kapely). Toť vše, co jsem měla na srdci… Doufám, že jste i přes „dlouhou“ pauzu na Fantoma nezanevřeli =) Užijte si to! 😉
Helie =)


Tom:

Hudba je dar. Je to něco, co máme ve svých životech zapsáno do jednotlivých dní. Je to to, co nás doprovází, když jedeme přeplněnou tramvají, když stojíme ve výtahu či čekáme ve frontě v obchodě. Je všude, plní naše životy, proto ji už nikdo nepovažuje za dostatečně výjimečnou. A to je ta chyba… Hudba v sobě má magii. Tolik magie, kolik jí naši předkové jen mohli nabídnout, když si s ní poprvé zahrávali. Bohužel, lidé už onu magii nepociťují, nedokážou si jí vážit. Ale vždycky se najde někdo, kdo skutečné kouzlo hudby cítí. Někdo, kdo se do ní umí vžít, kdo do ní dokáže zaplést svůj život. Někdo jako můj bratr…

Dnes jsou to přesně na den dva roky, co jsem ho viděl naposledy. Tenkrát stál na jevišti s hlavou hrdě vztyčenou a díval se do davu, který lapal po dechu, když zjistil, že Julii hraje muž, který se rozhodl celou Národní operu obrátit vzhůru nohama. A pak se podíval na mě. V ruce držel jedinou rudou růži a říkal slova, která nikdo jiný nemá buď odvahu nebo právo říkat. Nikdy jsem se na něj za to nezlobil, chápal jsem to. Dokonce jsem se nezlobil ani za to, že předčasně odešel ze školy a místo toho si našel práci. Jen aby se se mnou nemusel nadále vídat. Mrzelo mě to, to ano, ale nikdy jsem se na něj nezlobil. Chyběl mi. Můj život byl bez něj neuvěřitelně prázdný a já si přál, abych se to všechno nikdy nedozvěděl. A nebo dozvěděl, ale jiným, šetrnějším způsobem.


Za jedno jsem mu však vděčný. To ona záhadnost Fantoma Opery mě přivedla až k Národní opeře a otevřela mi oči. Ukázala mi, že hudba dokáže být magická, když ji člověk dokáže vtáhnout do sebe, když umí koncentrovat se na ni. Když dokáže milovat i něco tak obyčejného, jako je hudba. A já ji miloval. Od té doby, co můj bratr zmizel z mého života, byla hudba tím, čím jsem žil. Každý den jsem chodil do Opery, a když konečně přišla maturita, nastoupil jsem tam na plný úvazek. Umožňovalo mi to pravidelně vídat známé tváře, a hlavně mi to umožňovalo bezprostřední kontakt s hudbou. Kdybych ale řekl, že jsem teď skutečně šťastný, lhal bych. K mému štěstí jsem potřeboval osobu, která sice bydlela jen o pár bloků dál než já, ale vyhýbala se mi tak velkými oblouky, že jsem ji už celé dva roky neviděl…

„Tome? Hej, Tome, koukej se vrátit do reality.“ Viděl jsem ruku, která mi mávala před obličejem, ale úzce se prolínala s poslední vzpomínkou na bratra. Na našeho malého Billa. Na kluka, kterého už podle všeho nikdy neuvidím. „Ksakru, Tome, nehraj to na mě. Máš okamžitě přijít do Firminovy kanceláře. Chce s tebou mluvit,“ zabručel hlas přede mnou a divoce mávající ruka se stáhla. Zaostřil jsem na Meg, která stála přede mnou ve svém kostýmu, který si po krátké zkoušce ještě nestihla převléct, s rukama založenýma v pase. Za několik posledních měsíců se pořádně otrkala a tatam byla ta tichá stydlivá dívka, za kterou ji každý měl. Všichni v Opeře se měnili. Příliš rychle na to, abych to stihl vnímat. Samozřejmě starší z herců už se moc neměnili, ale sám na sobě jsem cítil až přehršel změn.

„Zajdu tam,“ přikývl jsem, což u Meg vyvolalo megawattový úsměv. Byla ráda, že jsem ji konečně začal vnímat.

„Pak přijď do kostymérny. Je tu krejčí, aby nás přeměřil kvůli kostýmům na tu novou hru,“ usmála se Meg a zamávala mi, když v dlouhých bílých šatech s nabíranou sukní odbíhala zpátky do sálu. Odrazil jsem se od baru, o který jsem se po celou dobu opíral, zašklebil se na Mary a splnil to, oč mě Firmin skrz Meg požádal. Sešel jsem schody do suterénu, kde byly kanceláře, sklad starých rekvizit a podobné místnosti, které by se nehodily v prostorách, kam zavítají diváci.

Zaklepal jsem na dveře Firminovy kanceláře. Dřív se o ni dělil s Andrém, ale ten před rokem odešel kvůli jinému zaměstnání. Veškerou práci přísného šéfa stejně vždycky zastával Firmin. André byl spíš pouze takový ten jeho ocásek, který běhal pořád za ním a papouškoval všechno, co řekl. Možná se projevoval třeba v účetnictví nebo tak něčem, ale rozhodně nepatřil mezi ty dominantní typy, co si získají váš respekt pouze jediným přísným pohledem. Dokonce jsem Andrého ani nikdy neslyšel zvyšovat hlas. Tedy ne od té doby, co je pryč Fantom.

Přišel mi otevřít sám Firmin. „Tome! Čekal jsem tě,“ usmál se vstřícně a pustil mě do své naprosto obyčejné kanceláře. Nevynikala naprosto ničím úplně stejně jako její majitel. Kdybych vlastnil Operu, všude by se povalovaly staré rekvizity nebo alespoň něco, co by dokazovalo, že se o svoji Operu skutečně zajímám. Kdežto Firminova kancelář vypadala spíš jako kancelář z nějakého obecního úřadu nebo tak něčeho. Naprosto neoriginální a nezáživné. Pokynul mi, abych se posadil do jednoho z modře polstrovaných křesílek. Spíš je to takové to křeslo – židle. I ty najdete na běžných úřadech. Poslechl jsem a sedl si.

„Co byste ode mě potřeboval?“ zeptal jsem se, když si Firmin sedl naproti mně do své kolečkové kožené židle. Založil si ruce a opřel se lokty o desku stolu.

„Víš, Tome, přemýšlel jsem. Četl jsi ten nový scénář? Určitě ano. Kleopatra je neuvěřitelně krásné a mystické téma. Co s toho udělal ten debil, kterého jsme najali, je mi naprostou záhadou. Musím se přiznat, že i když si Fantom žádal daleko větší výplaty, jeho hry alespoň stály za to. Bože, jsme v Národní opeře, ale nemáme dobrého scénáristu a textaře! Za chvíli s takovou zkrachujeme. Pokud se na veřejnost dostane, že Kleopatra žila v panelovém domě a spala se svými otroky, kteří vlastně nebyli ani tak otroci jako spíš naprosto prodejní striptéři, bude z toho akorát jedno velké fiasko! Lidé chtějí tradiční, možná něčím ozvláštněné zpracování oper. Nestojí o úchylárny dnešní doby. Proto ostatně navštěvují Operu. Vždyť i v divadlech už se modernizuje, ale Opera byla vždy zárukou kvality. Obávám se, že pokud nenajdeme lepšího scénáristu, přijdeme o většinu diváků,“ posteskl si Firmin.
„Rozhodně máte pravdu v tom, že ty texty jsou přehnaně… zmodernizované a extravagantní. Ale třeba by se Dominik nechal umluvit na něco slušnějšího.“
„Ten v životě neviděl a neslyšel pojem pyramida,“ zavrčel Firmin.
„Pokud chcete, můžu s ním promluvit, ale obávám se, že na mé slovo nedá. Nevycházíme spolu zrovna dvakrát dobře.“ Ve skutečnosti ho nemůžu cítit ani na sto honů. Je to namyšlený kretén, který si o sobě myslí bůhvíco. Ne že bych na tom nebyl dost podobně, ostatně sebechválou si zvedá sebevědomí snad každý muž, ale myslím, že pro dva takové tu jednoduše není místo…

„O to mi nejde, Tome. Promluvit si s ním klidně můžu i já sám. Bohužel sdílím tvůj názor a myslím, že s Dominikem nehne ani buldozer. Spíš jsem dostal takový nápad. Vím, že jsi na toto téma velice citlivý, ale nemohl jsem odolat. Také vím, že od odhalení Fantoma se se svým bratrem nestýkáš. Rozhodně tě nechci přemlouvat, abys to kvůli mně měnil. Chápu, že je to pro tebe těžké. Ale je to ostatně tvé dvojče, máte stejné geny. A tvůj bratr je génius, Tome. Určitě kousek něčeho dřímá i v tobě. Možná je na čase to něco probudit, co říkáš?“

„Na bratra nikdo nemá,“ zabručel jsem nespokojeně. „Navíc jsem se hudbou nikdy nijak zvlášť nezabýval. Znám pouze pár akordů, ale to mi v tomhle směru nejspíš moc nepomůže. Musel bych se prvně všechno naučit. Nevím nic. Nemyslím si, že je to dobrý nápad, pane Firmine.“
„Ale za pokus to stojí. Pokud bys o to stál, rozhodně bych ti mohl zajistit výuku u těch nejlepších z nejlepších. Nechej si to projít hlavou, Tome. Myslím, že pokud by ses tomu věnoval, měl bys slušnou šanci uspět.“
„Obávám se, že nechci jít ve šlépějích svého bratra, pane. Bill měl důvod pro skládání oper, já ho nemám, omlouvám se.“ S tím jsem se zvedl ze svého místa a nechal Firmina o samotě.

Měl pravdu, jsem skutečně háklivý, když lidé mluví o mém bratrovi. Stále ještě nejsem schopný překousnout to, že už tu není a nejspíš ani nikdy nebude. Stokrát už jsem zavítal do ulice, o které máma říkala, že v ní Bill bydlí. Stokrát jsem stál přede dveřmi jeho bytu a natahoval ruku ke zvonku. Nikdy jsem však nenašel dostatek odvahy, abych zazvonil. Stejně by mě už nejspíš nechtěl vidět… Naposledy jsem ho viděl ve škole, když si šel zařizovat odchod. Samozřejmě se prvně domluvil s mámou, která mu to odsouhlasila. Zpráva o Billových citech zůstala za zdmi Opery. Rodiče o nich neměli nejmenší ponětí. Netuším, co jim Bill řekl, ale máma souhlasila se vším, co si ten zmetek naplánoval. On se už v osmnácti postavil na vlastní nohy, zatímco ten, o kterém se říkalo, že vyletí z hnízda jako první, ještě ve dvaceti bydlel s rodiči, kteří mu pomalu i zakazovali poflakovat se venku po setmění. A pak že máme navýsost spravedlivé rodiče…

autor: Helie

betaread: J. :o)

4 thoughts on “Mask of the Phantom 1.

  1. Páni, tak jsem se dočkala. Jsem opravdu ráda, že tady je konečně další pokračování, které už teď začíná ksutečně zajímavě a poutavě, rozhodně budu číst dál a jsem opravdu zvědavá, jak se to vlastně celé vyvine.
    Opravdu nemám nejmenší tušení, co se bude dít dál, ale doufám, že se nakonec Tom odhodlá vydat se k Billovi a usmíří se spolu 🙂

  2. pěkný díl, ale okamžitě si jdu přečíst tu první sérii – tu jsem bohužel nečetla, film jsem ale viděla, takže asi tak můžu tušit co mě bude čekat  :o)) jinak je to teda pěkně napsaný, poutavě a člověka to tak nějak vtáhne do děje, že se moc moc těším na pokračování. Jen tak dál!!

  3. sakra, Bill už o sobě nedal vědět dva roky??? hajzlík jeden… ať mě nesere a kouká to napravit!!! stejně neodolá a žárlivost na Toma, který začne vládnout opeře, ho vtáhne zpět do Opery a k bráškovi 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Verified by ExactMetrics